torsdag 11 november 2021

Återuppta denna?

Spelsamlarbloggen har varit borta i ett par år. Under den tiden har mycket annat stigit ganska mycket i pris, men samlarspelen hade sin prisuppgång tidigare och har inte ökat så mycket de senaste åren. Eller?


I somras rapporterades det att Super Mario 64 såldes för 1,56 miljoner USD, men vanliga kassetter med spelet säljs för omkring en hundratusendel av den summan. Jag har svårt att tänka mig att fabriksnya exemplar skulle vara så ovanliga att det skulle finnas någon rimlighet i priset, men jag har ingen tidigare affär med ett helt nytt exemplar av spelet att jämföra med. När jag bevakade marknaden som flitigast brukade inplastade/nya spel hamna på cirka tio gånger kassettvärdet.


Bloggens tidigare inlägg och sidor med mera är nedtagna. Jag får se vad som kan vara lönt att lägga upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar